12/03/2015

Wilt and a weed








If our destiny stems from our name, then I weep for the flower named Wilt.

Jarod Kintz





God gave us this wonderful ability of admiring a beauty of the Earth. Human just can't understand the incredibility resulting from a creation of an ordinary flower. Firstly a small bud, which blooms after an expiration of a little eternity and it's appointed to capture with its beauty and tempt with its smell. However after another expiration of another little eternity its petals lose their colour and mellowness. They ripple and fade. The blossom withers. Dies. Does it matter it was beautiful at one time? Now nobody cares about it, beacause who cares about withered flowers? And may should say a weed, which has never been beautiful? That one, which has never been loved?Bóg dał nam tę cudowną możliwość podziwiana nieskończonego piękna Ziemi. Człowiek nie jest w stanie ogarnąć swym marnym umysłem niesamowitości wynikającej ze stworzenia zwykłego kwiatu. Najpierw niewielki pączek, który po upływie małej wieczności rozkwita wzniośle i jest już powołany do olśniewania pięknem i uwodzenia zapachem. Jednak po upływie kolejnej małej wieczności jego płatki tracą kolor i soczystość. Marszczą się i blakną. Kwiat więdnie. Umiera. Jakie znaczenie ma to, że kiedyś był piękny? Teraz już nikogo nie obchodzi, bo kogo obchodzą zwiędłe kwiaty? A co ma powiedzieć chwast, który nigdy nie był piękny? Ten, który nigdy nie zaznał miłości?

 

(ph. Oliwia Prochowska)

74 comments:

  1. Jeju, ten post mnie wzruszyl... daje wiele do myslenia. Ja interpretuje to tak, ze mamy chwytac dzien i zaakceptowac siebie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cieszę się, że jednak pojawiają się tutaj jakieś osoby, których serca moje słowa w jakiś sposób są w stanie poruszyć :))

      Delete
  2. Bardzo mądry pst! Powinnyśmy docenić to co nas otacza, cieszyć się nawet z najmniejszych rzeczy :D

    Mój blog~klik♥

    ReplyDelete
  3. Dobrze powiedziane. Zdjęcia są świetne.
    pozdrawiam:)

    stay-really.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. super blog swietne zdjecie i posty bardzo przejrzyscie napisane :)
    http://angelica--blog.blogspot.com/ moj blog zaparaszam :) obserwujemy ? ja juz !

    ReplyDelete
  5. świetny i bardzo mądry tekst :')
    obserwuję i pozdrawiam :*

    http://kajfikandchowan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Bardzo mądry wpis, który w prosty sposób możemy odnieść do naszego istnienia, istnienia ludzi. Ludzie też przemijają szybko w odniesieniu do wieczności. Każda istota żywa ma swoją miarę wieczności.

    http://niutta.blogspot.com/
    -Niuta.

    ReplyDelete

  7. super napisane+ładne zdjęcia :)

    ReplyDelete
  8. Świetny post!

    http://get-out-of-me.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. super post :)
    http://paperlifex33.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Świetny post. *.*
    Mam prośbe.. mogłabyś poklikac u mnie w linki? Byłabym bardzo wdzięczna i postaram się odwdzięczyć.
    http://kingaphotoography.blogspot.com/2015/03/choies.html

    ReplyDelete
  11. Genialny tekst <33. zycie-jest-1.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Cała prawda... Bardzo dobrze napisany post :)
    Pozdrawiam cieplutko ;) Może zajrzysz do mnie i zaobserwujesz ? Ja się odwdzięczę :)
    daisy-bloog.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Bardzo mądrze napisane... :)
    Śliczne zdjęcia :*

    ♥Mój blog-kliik♥

    ReplyDelete
  14. Rzeczywiście, bardzo wzruszający post. Oby takich więcej ;)

    ReplyDelete
  15. wspaniały post..mam nadzieję że będzie ich więcej :)
    Mój blog klik!

    ReplyDelete
  16. ojej ale śliczne to jest ;p

    obserwujemy?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. pięknie ci to wyszło ;)

    Poklikasz w linki z Choies?
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  18. Mądre słowa ;( Piękne zdjecia

    http://lifestylegirl88.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Post daje dużo do myślenia!

    zapraszam♥ jeśli spodoba Ci się mój blog może dodasz do obserwowanych?
    http://thejustysiablog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Piękne zdjęcia.

    http://oliwwiaa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Fajnie to opisałas. Podobnie jest z ludzmi. gdy się rodziny jestesmy takim małym pąkiem, gdy dojrzewamy pąk rozkwita, a gdy już przezyjemy wiekszosc zycia zaczynamy sie starzec czyli więdnąć. Szkoda ze zycie tak szybko przemija ;c
    Świetny post podsumowywując.
    Moglabys poklikac u mnie w linki?
    Pozdrawiam! :)

    ---->Obiektyw mym okiem<----

    ReplyDelete
  22. piękny post, z czasem uroda przemija, nagle stajemy się zapomniani w przez świat, pozostają tylko bliscy ..
    oczywiście nie mogłam nie zaobserwować
    pozdrawiam :)
    Mój Blog - Klik

    ReplyDelete
  23. Wszystko przemija i to jest takie smutne, że w zasadzie urodziliśmy się po to, by umrzeć.
    niuntis.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. przepiękne zdjęcia, cudnie to opisałaś! *-*
    ogl. piękny blog

    ❀pisanepasja.blogspot.com❀

    ReplyDelete
  25. Pięknie napisane... :)
    Daje dużo do myślenia ;)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    ReplyDelete
  26. śliczne zdjęcia, pięknie napisane!:)
    http://rainbboww.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Ślicznie to opisałaś, niby krótki post a dający do myślenia i baaardzo głęboki no i prawdziwy.
    Pozdrawiam cieplutko :*
    Mój blog- klik :)

    ReplyDelete
  28. Swietny post! Zapraszam Cie do mnie + nowa notka, zajrzyj! :)

    ♡ Melody's blogg ♡

    ReplyDelete
  29. Świetnie napisane. Bardzo fajne zdjęcia. :)
    Pozdrawiam. http://doomilife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Piękne słowa, oby takich było jeszcze więcej :)
    szwajjka.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Bardzo podoba mi się sposób w jaki piszesz, świetnie wykorzystujesz metafory. Cudowne zdjęcia. Pozdrawiam.

    muminek-enter.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Ciekawy post i śliczne zdjęcia! Cały design bloga jest bardzo profesjonalny:)

    bymadameem.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Zdjęcia jak z tumlbr <3


    Zapraszam do mnie :) Liczy się każdy, nawet najkrótszy komentarz!
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. bardzo ciekawy wpis ..
    śliczne zdjęcia
    palaania.blogspot.com c:

    ReplyDelete
  35. To takie cudowne, co napisałaś.
    Nigdy nie skupiałam się na takich rzeczach, a dzięki Tobie jakoś chwilę myślami się zatrzymałam.

    ReplyDelete
  36. Weszłam na twojego bloga i po prostu wielkie WOW! . Cudownie piszesz , wygląd bloga wspaniały nic tylko wpadać tu częściej , oczywiście obserwuje ! http://gabigabrysia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  37. Świetny post! Racja :)

    rosalie-rosaalie.blogspot.com

    Obserwujemy? Daj znać na blogu w komentarzu! ♥ Świetny blog :)

    ReplyDelete
  38. Wow niesamowity wpis !! bardzo mądry. Zdjęcia są cudowne, :)

    http://nikoladrozdzi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  39. Bardzo inspirujący post, naprawdę. Dał mi dużo do rozmyślenia.
    MY BLOG click

    ReplyDelete
  40. Śliczny kwiatek ;)
    Zapraszam do mnie
    www.stylkoo.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Zazdroszczę Ci tak obszernego poglądu na temat rzeczy często niezauważalnych i pomijanych:D
    imveronique.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Piękne słowa i kwiaty ♥

    zapraszam do siebie http://tinananas.blogspot.com/

    ReplyDelete
  43. Piękne zdjecia kwiatów :)

    http://weraweronika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. Bardzo mądry post!
    Śliczne zdjęcia. :)

    milenaa-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. Pięknie napisane, naprawdę! Jesteś bardzo mądrą osobą, podziwiam Cię :)
    Nigdy nie byłam jakąś wielką fanką kwiatów, ale faktycznie powinniśmy być wdzięczni ze możemy podziwiać to piękno. W sumie jak wyglądałby świat bez kwiatów? Nie wyglądałby.

    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cieszę się, że ktoś docenił dzięki moim słowom pozornie zwykłe rośliny, które tak na prawdę mają w sobie niezwykłą magię. :))

      Delete
  46. Boże genialny post! Ekstra napisane. Dla mnie każdy kwiat ma swoją wartość!
    ✖ Pozdrawiam✖

    MÓJ BLOG-KLIK!

    ReplyDelete
  47. Jejku jak pięknie napisane :')

    http://maddie-madzia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  48. Bardzo fajnie czyta się twoje posty! Są dobrze napisane i przede wszystkim są o czymś :)

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com/

    ReplyDelete
  49. Twój blog jest niesamowity! Nie taki jak każdy, pospolity i posiadający odwiecznie ten sam szablon. Wszyscy piszą o tym samym, zachowują się jak nakręcone lalki. Grunt to wyróżniać się z tłumu, za co ogromny plus dla Ciebie! :)
    Pozdrawiam serdecznie
    Ola


    blog-by-ola.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Jestem na blogu chyba pierwszy raz i bardzo mi się tutaj podoba
    będę częściej do Ciebie zaglądała
    pozdrawiam i zapraszam w wolne chwili do mnie

    ReplyDelete
  51. Wow, cudownie napisane! Post daję bardzo dużo do myślenia, bardzo poruszający tekst! :)
    ☕ Czarna Kawaa - klik

    ReplyDelete
  52. Hej! Wpadłam tu dosłownie na momencik, aby poinformować Cię, że organizuje konkurs/promowanie u mnie na blogu. Jeśli masz ochotę wziąć w nim udział, to zapraszam:
    dariaa-blog.blogspot.com/2015/03/hey-there.html

    ReplyDelete
  53. Świetny blog :)
    Mam prośbe, mogłabyś poklikać u mnie w linki na blogu? Byłabym wdzięczna :*
    http://photo-kinga.blogspot.com/

    ReplyDelete
  54. Masz ciekawy blog, troszkę inny od wszystkich ;) Bardzo miło tu i chętnie będę Cię odwiedzała :) Życzę sukcesów i wytrwałości w dalszym blogowaniu ;)

    http://mjrm-madeline.blogspot.com/2015/03/uwielbiam-cay-swiat.html zapraszam serdecznie na mój blog. Proszę o klikanie w banery po prawej stronie bloga, to dla mnie bardzo ważne. Każdy komentarz i obserwowanie jest odwzajemniane.

    ReplyDelete
  55. To te słynne krokusy z Dnia Kobiet? :) Rzeczywiście, każde cieszą oko swoim urokiem :) Pozdrawiam i obserwuję, bo ciekawie :)

    ReplyDelete
  56. Oh love!! Amazing blog! Perfect.
    Kisses from Spain.
    Xoxo, P.

    My Showroom




    ReplyDelete
  57. Jesteś prześliczna! Cudownie piszesz !
    Wpadniesz do mnie ? Będę wdzięczna jeśli zaobserwujesz :)
    Ja juz zaobserwowałam i napewno zostanę tu na dłużej ;)
    http://styleeforyouu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  58. Pierwszy raz trafiłam na takiego bloga, na którym teksty by mnie tak wzruszały. Jesteś niesamowita!
    aniabloog.blogspot.com

    ReplyDelete
  59. Fajny post :) http://zuzu781.blogspot.com Zapraszam do mnie :))

    ReplyDelete
  60. Kwiaty są piękne.
    Świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam.
    nataa-natkaa.blogspot.com

    ReplyDelete