04/08/2015

Brand New Day

And I just kept going as everyone goes his own life path.


At the beginning of July when asked about any desire to create in the broad sense of this verb I would scoff and summed questioner's behavior with hateful look. To tell the truth I and my instiration experienced another crisis in our relationship full of turbulences. I lost a motivation. The point is not that I wanted to give up painting, writing or blogging, none of these things (I just couldn't give up this). The difficulty is, as usual, at the next doubt and a meaninglessness of any creations of my imagination. Frequent absence of a reaction from the audience suppressed my desire to continue creating. I knew that I needed a break, and then regenerate the soul and the mind. Jeszcze na początku lipca zapytana o jakąkolwiek chęć do tworzenia w szerokim tego słowa znaczeniu zakpiłabym  i skwitowała zachowanie pytającego nienawistnym spojrzeniem. Prawdę mówiąc, ja i moja wena znowu przeżywałyśmy kryzys naszego pełnego burzliwości związku i straciłam wiele motywacji. Nie chodzi o to, że chciałam porzucić malowanie, pisanie czy blogowanie, nic z tych rzeczy (ja tego po prostu nie mogłabym porzucić). Trudność polega jak zwykle na kolejnym załamaniu i poczuciu bezsensu w jakichkolwiek wytworach mojej wyobraźni. Częsty brak reakcji ze strony odbiorców z każdym dniem coraz bardziej mnie dobijał i tłumił chęć do dalszego tworzenia. Wiedziałam, że potrzebuję odetchnąć i ponownie zregenerować duszę i umysł.

As you can infer from photos, I spent some time, exactly a week (the rest of departures in the next post), over my lovely Baltic Sea. I always feel an unusual sentiment for these cold, but such a beautiful waves and beaches. I tell myself that the Baltic is calling me, because I was born by the sea (but I don't know if I spent there even 1 year; I experienced many removals). For me each of the seaside adventures with Baltic are something like an intuitive return home ... or simply cool it's to convince myself that it's true.Jak możecie wnioskować po fotografiach, spędziłam trochę czasu, dokładnie tydzień (o reszcie wyjazdów w kolejnym poście), nad moim ukochanym Morzem Bałtyckim. Zawsze czuję niezwykły sentyment do tych chłodnych, ale jakże pięknych fal i plaż. Wmawiam sobie, że Bałtyk mnie wzywa, bo urodziłam się nad morzem (ale nie wiem, czy spędziłam tam chociaż 1 rok życia; przeżyłam wiele przeprowadzek). Każda nadmorska przygoda z Bałtykiem jest dla mnie jak intuicyjny powrót do domu... albo po prostu fajnie jest przekonywać siebie, że to prawda.

I didn't catch such a breath for a long time , at least not as deep. Map distance always keeps a distance to life. The sea calms and switches off the whole world. All that matters is the here and now. This sound of waves. Nothing more.Już od dawna nie złapałam takiego oddechu, a przynajmniej nie tak głębokiego. Dystans na mapie zawsze pozwala nabrać dystansu do życia. Morze wycisza i wyłącza cały świat poza nim samym. Liczy się tylko tu i teraz. Ten szum. Nic więcej.

60 comments:

  1. http://zakochanymol.blogspot.com/2015/08/kryszta-pytania.html?m=1 wena to kapryśna kochanka :) czasem trzeba odpoczac i zlapac oddech :) fajnie piszesz i zdjecia tez sa super :) zapraszam do mnie

    ReplyDelete
  2. Uwielbaim czytac Twoje posty, piszesz tak ciekawie, że czasem trudno się oderwać! Zdjęcia są również cudne! ;*

    Czy mogłabyś poklikać w linki w tym poście? będę wdzięczna! :) ----->KLIK

    ReplyDelete
  3. Przepiękne zdjęcia! Aż nabrałam ochoty, żeby pojechać nad morze ^^

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    ReplyDelete
  4. Absolutnie wspaniałe zdjęcia, te kolory! Wprawiłaś mnie w zachwyt!
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  5. wow te śliczne zdjęcia i do tego genialny post!
    nie mogłam, nie zaobserwować
    pozdrawiam :)
    Miooodziablog-klik <3

    ReplyDelete
  6. aaaah chcę już nad morze! :)

    Zapraszam serdecznie do siebie! : )
    http://xaaleksandra.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Ale ty pięknie piszesz ,aż chce się czytać dalej :D A zdjęcia cudne .

    rasberrrt.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. A ja wręcz przeciwnie ! Nie lubię naszego Polskiego morza :)

    www.kiercia.blogspot.com-klik!

    ReplyDelete
  9. Nie ma nic gorszego niż relacja która sprawia że zatracamy siebie. Warto później szybko się ogarnąć i robić to, co kochamy oraz spełniać swoje marzenia i realizować się w tym co lubimy :) Czasami dobrze odetchnąć, zdecydowanie jest to dobre :) Piękne zdjęcia :)

    ReplyDelete
  10. super blog!

    follow?
    http://fashionlikealife.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Przepiękne zdjęcia, a jeszcze bardziej urzekający tekst! :)

    ReplyDelete
  12. Często mam dokładnie taki sam problem. Dla mnie takim "domem" są góry :)
    anssbae.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Przepiękne zdjęcia. Ja też uwielbiam morze:-)
    Mój blog - kliknij

    ReplyDelete
  14. Jakie śliczne zdjęcia <3
    http://sapphireblog1.blogspot.com/ --------> Zaobserwuj! ♥

    ReplyDelete
  15. Zakochałam się w tych zdjęciach. Są po prostu przecudowne i takie klimatyczne. Sama uwielbiam spędzać wakacje nad morzem, niestety w tym roku nie dopisała mi pogoda. Zazdroszczę ;p

    http://imhurtingyouu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Naprawde cudowny blog! Bardzo przypadł mi do gustu! ❤

    ReplyDelete
  17. kocham twojego bloga i twoje posty, wchodze tutaj caly czas, po za tym bardzo śliczne zdjęcia az ustatwilam sobie jedno z nich na tapete! tak po za tym zapraszam na mojego pierwszego bloga http://beautyis-life.blogspot.com/?m=1, mam nadzieje ze skomentujesz i zaobserwujesz i polecisz go innym!💞

    ReplyDelete
  18. Jak ja kocham morze! Ach... piękne zdjęcia. Aż chce się wstać i stanąć właśnie w tamtym miejscu.

    Pozdrawiam, http://iamangelikaaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. uwielbiam takie zdjecia mórz
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Super zdjęcia!
    http://prettytopnotchlife.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Bardzo fajne zdjęcia :) Mam nadzieję że uda cię szybciutko zebrać tych 200 obserwatorów. :) ja już obserwuję :)
    Buziaki :)
    http://divoces.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak tam pieknie, super zdjęciaaa!:)

      Delete
  22. Ja tez bardzo lubię Bałtyckie morze :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Bardzo wartościowy post, ja też kocham Morze Bałtyckie i mam nadzieję, że w tym roku się tam jeszcze wybiorę :)
    Najbardziej kocham nad morzem te zachody słońca i szum fal. Achh..
    Pozdrawiam :)

    PRZEPIS NA LETNIE SMOOTHIE - KLIK! :)

    ReplyDelete
  24. Zdjęcia przeniosły mnie na ukochaną plażę... 💙


    www.thosetwocando.com

    ReplyDelete
  25. zakochałam się w tych zdjęciach do szaleństwa

    ReplyDelete
  26. Przepiękne zdjęcia! <3 Obserwuję! 196 obserwator :3
    Zapraszam do siebie na nowy post, będzie mi bardzo miło jeśli mnie zaobserwujesz :)

    Mój blog (klik!) ♥

    ReplyDelete
  27. ojejku jaki piękne blog, widać, że wkładasz w niego tyle serca i pracy :* Obserwuję :*

    www.odrobina-ciepla.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Nad morzem jest bajecznie, ale ja byłam tylko raz :((((


    http://poprostumalvy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Każdy przechodzi taki moment, że brakuje weny do pisania, tworzenia tego co się kocha ;) Bynajmniej ja tak zrozumiałam przekaz tego posta ;) Piękne zdjęcia, a najbardziej spodobało mi się te z Tobą na pomarańczowym tle *.*

    ReplyDelete
  30. Prześliczne zdjęcia *o*
    Bardzo podoba mi się na Twoim blogu, że można post przeczytać po polsku i angielsku :]

    Zapraszam: http://bywikkis.blogspot.de/2015/07/przeglad-strony-dresslinkcom.html
    Poklikasz w linki w przeglądzie strony dresslink.com? Z góry dziękuję ;*

    ReplyDelete
  31. Mega te zdjęcia! Zaobserwowałam Cię na instagramie ;*

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. Przepiękne zdjęcia i cudowny post! :)

    Może wspólna obserwacja? :) http://szyszunia-life.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. Ooo, jaki słodki piesek. <3 Zazdroszczę Ci tego tygodnia nad morzem. Słyszałam, że są teraz straszne upały w Polsce, a mi kiepska pogoda zniszczyła plan na całe wakacje. Tak, całe, bo temperatura nie przekraczała 20 stopni. :<

    ~ https://oczyoutsidera.blogspot.com/ klik
    ZNU GIVEAWAY

    ReplyDelete
  34. Jaki słodziak z tego pieska, jeju! *.*
    djęcia są na prawdę cudowne! :)

    Blog z bajkowymi i fantasy sesjami zdjęciowymi. :)
    Nowa sesja zdjęciowa z druga modelką pt. ''Sugar skull'':
    http://moooneykills.blogspot.com/2015/08/sugar-skull.html

    ReplyDelete
  35. Przepiękne zdjęcia :)

    Zapraszam do mnie, byłoby miło bardzo miło gdybyś odwiedziła mój blog, choć na minutę :)
    Mój blog-DREAMSSTATION

    ReplyDelete
  36. Przepiękne zdjęcia ♥ Uwielbiam morze :))

    kasia-kate1.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. Cudowne zdjęcia, widać że z morzem łączy cię bardzo silna więź
    i dobrze, to udowodnione że morska bryza świetnie wpływa na wenę :)
    każdy potrzebuje spokoju i oddechu, a morze jest idealnym miejscem
    by się wyciszyć. Przepiękne zdjęcia, aż mi smutno że mieszkam w górach ;)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
  38. Na początek: jestem zakochana w twoim wyglądzie bloga! Rany, nie mogę się napatrzeć *-*
    Po drugie: zdjęcia. Coś GENIALNEGO, też uwielbiam morze i po Twoich zdjeciach, mam ochotę znow tam pojechać, na zachód słonca :")
    I po trzecie... Mam nadzieję, że Twoja wena i Wasz związek będzie w porządku, trzymam mocno kciuki!
    milego dnia! thousand-miles-to-heaven.blogspot.com ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo dziękuję! Po usłyszeniu takich ciepłych słów, aż chce się od razu tworzyć! :)

      Delete
  39. Ale cudowne zdjęcia i widoki! :)

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!



    ReplyDelete
  40. Ciekawie napisane, przyjemnie sie czyta! Będę wpadać częściej, bo warto ♥

    Proszę o kliknięcia w link na początku TEGO posta (w zamian zaobserwuję Twój blog + zareklamuję go w następnym poście)

    ReplyDelete
  41. Piękne zdjęcia! :)
    Bałtyk ma coś w sobie. Przyciąga za wszelką cenę, nawet jeśli woda jest lodowata.

    niecoironicznie.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Świetne zdjęcia :)
    http://photo-kinga.blogspot.com/

    ReplyDelete
  43. Masz bardzo ciekawego i ładnego bloga, bedę wpadała. :)
    Pozdrawiam :D

    http://dominikamwszystkoinic.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. zazdroszczę wyjazdu, śliczne zdjęcia <3
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. piękne zdjęcia :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. Zdjecia śliczne! ^^
    julia-skorupka.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Nasze morze ma świetny klimat i jest w nim coś wyjątkowego :)
    Mój blog - KLIK

    ReplyDelete
  48. Genialny wpis, wspaniałe zdjęcia! :)
    http://carolinekarolinakaro.bloog.pl

    ReplyDelete
  49. Chciałabym znowu wrócić nad morze :)
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  50. Przepiękne zdjęcia, z resztą jak zawsze. Piszesz tak genialnie, że ciężko się oderwać :) Każdy potrzebuję chwili przerwy, głębszego oddechu! W wolnej chwili zapraszam: Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  51. Świetne zdjęcia! Bardzo fajnie piszesz, chce się czytać więcej i więcej. :) Ja mam wrażenie, że Bałtyk mnie uspokaja, morze, fale, nie liczy się wtedy nic innego, nawet odgłosy innych plażowiczów...

    Pozdrawiam, atramka xx

    ReplyDelete
  52. Zakochałam się w tych zdjęciach! Przepięknie napisany post :) Kocham wyjazdy nad morze, mają swój niepowtarzalny urok.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    ReplyDelete
  53. nie pamietam, ale chyba juz od dawna obserwowalam na ig :)
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  54. Cudowne zdjęcia!
    Śliczny piesek <3
    Mój Blog – klik!
    Jeśli masz ochotę prosiłabym o kliknięcie w bannery! :)

    ReplyDelete
  55. Post jak zwykle świetny, a ja wpadłam na chwilę zaprosić Cię na KONKURS na moim blogu. :) Do wygrania świetna, bardzo kreatywna książka! Zerknij, może Ci się spodoba i weźmiesz udział? :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!



    ReplyDelete