14/09/2015

365 days older


I'm a Bday Girl!
Photos: Marta Listek
When I set up ultradefenseless, I was dreamimg about this moment, about the time when I'll say that I'm 16 and it'll mean that  I 've been writing the blog for a whole year (Happy Birthday to me!) I was extremely curious that day. How will the blog be? What will I feel? How will I be? But above all, how will my life look like? I created Ultradefenseless to change  people, the world and myselve. I felt a great need to change ... basically everything.Gdy zakładałam ultradefencelles, marzyłam o tym momencie, o chwili, kiedy będę mogła powiedzieć, że mam już 16 lat, co tym samym oznaczałoby, że bloga prowadzę dokładnie rok. (Wszystkiego najlepszego dla mnie!) Byłam niezmiernie ciekawa tego dnia. Jaki będzie wtedy blog? Co będę czuła? Jaka będę? Ale przede wszystkim, jak będzie wyglądać moje życie? Ultradefencelles stworzyłam, by zmieniać ludzi, świat i siebie. Czułam ogromną potrzebę zmiany... właściwie wszystkiego.


On the occasion of my and blog's birthday, I took a little trip back in time and re-studied all my previous posts. Every text, from the first one starting. Ofcourse, there were some tears of emotion, and looking at everything I've created here, I'm filled with pride and tenderness.


Creating the blog, I was afraid (like hell) that I won't live up to my own expectations and disappointment in itself is one of the few things that  has always scared me. Often our fears prevent us from fulfilling dreams , but I couldn't live with the knowledge that I haven't even tried to realise them.
Z okazji urodzin moich i bloga, urządziłam sobie małą wycieczkę w przeszłość i powtórnie przestudiowałam moje poprzednie posty. Każdy po kolei, od pierwszego począwszy. Nie obyło się bez łez wzruszenia, a patrząc na wszystko, co tutaj stworzyłam, przepełnia mnie duma i rozczulenie.

Zakładając bloga, bałam się (jak cholera), że nie dam rady sprostać własnym oczekiwaniom, a zawiedzenie samej siebie jest jedną z niewielu rzeczy, których zawsze tak bardzo się obawiam. Często w spełnianiu marzeń przeszkadzają nam własne lęki, lecz nie mogłabym żyć ze świadomością, że nawet nie spróbowałam ich zrealizować.


Looking back, I see how much I gained with the Ultradefenseless. I've improved in lots of skills, ranging from the online refinement, through photography, to the most important thing for me- writing. Now I know that my words are worth something, whether spoken or not. I've devoted many days of the last 365 to meditation, contemplation over a variety of different subjects and I don't regret any second intended to them. I'm richer with experiences, original reflections and great memories. This year was  unbeatably the most beautiful year in my life, and I still know that every next will be even better! During these many frantic storms of hormones I had a chance to look inside my soul and get to know me a little bit better.Patrząc z perspektywy czasu, widzę, jak wiele zyskałam dzięki ultradefenceless. Poprawiłam wiele umiejętności, począwszy od obycia w internecie, poprzez fotografię, aż po najważniejsze dla mnie- pisanie. Wiem już, że moje słowa są coś warte, zarówno te wypowiedziane jak i nie. Wiele dni z tych ostatnich 365 poświęciłam na rozmyślanie, kontemplację nad najróżniejszymi tematami i żadnej sekundy im przeznaczonej nie żałuję. Jestem bogatsza w doświadczenie, niebanalne refleksje i wspaniałe wspomnienia. Ten rok był bezkonkurencyjnie moim najpiękniejszym rokiem życia, a i tak wiem, że każdy kolejny będzie jeszcze lepszy! Podczas tych wielu szaleńczych burz hormonów miałam okazję zajrzeć w głąb swojej duszy i trochę lepiej siebie poznać.





During 14th September 2014 I wanted to change myself and everything around, but now I know that it's impossible, but at the same time ... unnecessary. I know I cann't change people, but I have a duty to help them in being their own better version. I know that I cann't change the world, but every day I have a chance to beautify it and devote my existence for a better tomorrow. I know I cann't change myself, and I don't even want to, but I can wake up every morning to make my and other people's dreams come true. That's what life is made for- to make dreams come true. I love to live!14 września 2014r. bardzo chciałam zmieniać siebie i wszystko wokół, ale teraz już wiem, że jest to niewykonalne, ale równocześnie... zbędne. Wiem, że nie mogę zmienić ludzi, lecz mam obowiązek pomagać im w byciu ich lepszą wersją. Wiem, że nie mogę zmienić świata, ale każdego dnia mam szansę, by go upiększać i poświęcić mu swoje istnienie dla lepszego jutra. Wiem, że nie mogę zmienić siebie, a nawet tego nie pragnę, ale mogę budzić się każdego ranka, by spełniać własne i cudze marzenia. Po to właśnie jest życie- by spełniać marzenia. Kocham żyć!



I wonder how will be next year? Ciekawe jak będzie za rok?

48 comments:

  1. Przepięknie to napisałaś. Życzę Ci cudownego roku :)

    ReplyDelete
  2. Spełnienia marzeń, kochana :)

    ReplyDelete
  3. Życzę Ci kolejnych wspaniałych lat na blogu jak i w życiu:)

    ReplyDelete
  4. Świetnie napisane ;) Kolejne lata na pewną będą jeszcze lepsze! Śliczne zdjęcia :)

    crejzzzooll.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Jejku, ślicznie to wszystko napisałaś!
    Z okazji urodzin życzę Tobie dużo zdrowia, szczęścia i sukcesów!

    www.cassey-cassey.com

    ReplyDelete
  6. Niedawno też miałam pierwszą rocznicę. Wiem co czujesz, bardzo ładne zdjęcia.
    http://annenoele.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Wow... jeden z najlepszych postów *.* i zdjęcia... cudne jak modelka <3

    ReplyDelete
  8. najfajniejsze w blogowaniu jest właśnie to, że nabywamy nowych i przydatnych umiejętności ;)
    powodzenia w dalszym blogowaniu :)!

    a little Cup of Art - ilustracje, moda, sztuka, kultura

    ReplyDelete
  9. Wszytskiego najlepszego!
    Blog jest cudowny :)

    zapraszam do siebie
    http://magdalenaw.blogspot.co.at/

    ReplyDelete
  10. Wszystkiego najlepszego jeszcze raz! :)

    ReplyDelete
  11. powodzenia w kolejnym roku prowadzenia bloga! :)
    świetne zdjęcia, masz śliczne włosy!


    http://dalenadaily.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. wszystkiego najlepszego i dalszych sukcesów na blogu!
    pozdrawiam!

    LA DECADENCE

    ReplyDelete
  13. Świetne zdjęcia! Wszystkiego najlepszego i powodzenia w prowadzeniu bloga przez kolejny rok. :)

    MÓJ BLOG - klik!

    ReplyDelete
  14. Hej! Nominowałam Cię do Liebster Blog Award :)
    siostramimbli.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. wszystkiego najlepszego! kolejnych lat w blogosferze ;* masz przepiękny styl pisania, czyta się Ciebie z przyjemnością! i zdjęcia, są bardzo miłym dla oczu dodatkiem :)

    ReplyDelete
  16. Wszystkiego najlepszego! Gratuluję roku w blogosferze i życzę samych sukcesów!
    Cudowne zdjęcia, masz śliczne włosy *.*
    Obserwuję!
    Julia's Secret KLIK!

    ReplyDelete
  17. Pięknie wyglądasz :) Dziękuję za miły komentarz u mnie. Lecę Cię obserwować !!
    Www.nessperfection.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. podoba mi się Twój sposób patrzenia na ludzi, świat, bloga :)
    wszystkiego najlepszego! życzę Ci abyś mogła za rok napisać podobnego posta, tyle, że mając 17 lat :)
    obserwuję :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Ekstra wygląd bloga i cudny wpis !
    http://want-cant-must.blogspot.com/
    ps jeśli podoba ci się blog-skomentuj, zaobserwuj

    ReplyDelete
  20. Jaką ślicznotka
    http://happinessismytarget.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  21. Jejku jakie cudowne zdjęcia <3
    Obserwuję, prowadzę bloga fotograficznego może wpadniesz?
    http://drugastronaobiektyw.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Cudownie to wszystko ujęłaś! Te zdjęcia idealnie pasują do posta :) Spóźnione wszystkiego najlepszego i kolejnego cudownego roku!!
    Zapraszam do mnie! KLIK

    ReplyDelete
  23. sliczny piesek ;] pozdrawiam cieplutko

    ReplyDelete
  24. Fajnie że twoje urodziny pokrywają się z urodzinami bloga. 100 lat :) Fajnie że blog okazał się być z perspektywy czasu tak dobrą decyzją, oby tak dalej, dużo dobrego :)

    ReplyDelete
  25. Pięknie to napisałaś :) Spóźnione ale szczere - Wszystkiego najlepszego i spełniania marzeń :P
    Też czekam aż mój blog osiągnie swój pierwszy roczek, niestety nie mam tego dnia urodzin jak ty. Super sprawa móc obchodzić dwa świetne dni w ciągu jednego :)
    Masz piękne włosy zarówno kolor jak i długość :) Długo takie włosy trzeba zapuszczać? I jaki to kolor ? Prosze o kontakt na priv może być na maila (mam podany na blogu)
    Zostaję tutaj na stałe :)

    ReplyDelete
  26. Oby jak najwięcej takich wspaniałych lat! :)

    daria-mikolajewska.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Piękne zdjęcie, masz niesamowite włosy (bardzo zazdroszczę!), czasem musimy się z pewnymi rzeczami pogodzić, bo nie da się nic z nimi zrobić ;)
    http://mishelle-a.blogspot.com/2015/09/170915-r.html#comment-form

    ReplyDelete
  28. Przekochany piesek. Cudowne masz zdjęcia kto Ci je robi? :)

    Zapraszam do mnie,będę wdzięczna za poklikanie w linki. :)
    http://evelinololove.blogspot.com/2015/09/granat.html

    ReplyDelete
  29. Gratuluję wytrwania tyle w blogosferze i wszystkiego najlepszego na następne lata! :)
    Piękne zdjęcia!

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    ReplyDelete
  30. Spóźnione najlepsze życzenia! :)

    duo-jessie.blogspot.com-KLIK <-- Mój blog! :)

    ReplyDelete
  31. Spóźnione wszystkiego najlepszego ^^ To świetnie, że dzięki blogowi możesz się realizować. Bo to przecież jest najważniejsze ^^
    Pozdrawiam
    Mój blog - KLIK

    ReplyDelete
  32. Świetnie to ujęłaś, słowa zawarte w tym tekście są wiele warte. Na koniec składam spóźnione życzenia urodzinowe i życzę kolejnego cudownego roku na blogu. :)
    Buziaki, aleksandraq.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Niestety spóźnione Wszystkiego Najlepszego dla ciebie, jak i dla bloga! :) Przepięknie dobrane słowa, bardzo miło się czyta. Może nie przeczytałam całego Twojego bloga, ale wystarczyło mi zaledwie zapoznac się z treścią tego posta, abym mogła śmiało stwierdzic, iż jesteś naprawdę inteligentną osobą. Bardzo mnie to cieszy, ponieważ w internecie jest coraz mniej takich ludzi. Trzymaj się ciepło :) Pozdrawiam oraz obserwuje :) no i oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie napisała: Przepiękne włosy! Bardzo zazdroszczę :3

    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  34. Wszystkiego najlepszego! (trochę spóźnione, ale jest). Fajnie piszesz tego bloga, bardzo się przyjemnie czyta :) Życzę Ci dalszych sukcesów na blogu i wytrwałości <3

    Nowy post na Wicked Woonderland! (klik)

    ReplyDelete
  35. Gratulacje piękna <3
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Spełnienia marzeń kochana <3 Zdjęcia są cudowne, jesteś bardzo śliczna:)
    NOWY POST NA ZYCIEDLAPASJI♥ Proszę o kliki! :D

    ReplyDelete
  37. Wszystkiego najlepszego skarbie :*
    http://olussblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. Jesteś prześliczna! <3 Sto lat! :)

    CałusyPaint it blonde

    ReplyDelete
  39. Masz piękne przemyślenia na temat życia. Ten rok nauczył Cię wielu rzeczy. Życzę, żeby kolejne były dla Ciebie równie inspirujące. :)
    Sztuka parzenia herbaty [klik]

    ReplyDelete
  40. wszystkiego najlepszego! :)

    zapraszam również do mnie ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Jesteś śliczna, no i piękne zdjęcia!
    http://mishelle-a.blogspot.com/2015/09/260915-r.html#comment-form

    ReplyDelete
  42. Świetny post i śliczne zdjęcia!:)
    ja juz obserwuje i zapraszam do mnie
    nowy post
    dblazkowska.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. spoznione wszystkiego najlepszego! slodki psiak <3
    http://www.exality.pl/

    ReplyDelete
  44. Super pomysł na bloga! :)
    może wspólna obserwacja??
    daj znać u mnie na profilu ^^
    martartynka.blogspot.com

    ReplyDelete
  45. Przepiękne włosy i cudowne zdjęcia <3 Wszystkiego dobrego ! Pozdrawiam :3 http://muchywmleku.blogspot.de/

    ReplyDelete