31/10/2015

Oblivion

(ph. Asia Markiewicz)
The perspective of the end of life on the Earth seems to be as unreal as the continuation of life beyond the reality we know. We are too accustomed to our world, to get used to the idea that someday we won't belong to this world. Evyrony hides somewhere deep inside his fear of oblivion. We are so afraid of parting of what is known that we're desperately striving to leave even a shadow of us for generations hoping that whoever will remember us, even the most miserable part of us.Pewna perspektywa końca życia na Ziemi wydaje się nierealna, tak jak jego dalszy ciąg poza znaną nam rzeczywistością. Jesteśmy zbyt przyzwyczajeni do naszego świata, by oswoić się z myślą, że kiedyś przestaniemy do niego należeć. Każdy z nas nosi gdzieś głęboko w sobie lęk przed zapomnieniem. Tak bardzo boimy się rozstania z tym, co znane, że desperacko dążymy do pozostawienia choćby cienia nas dla kolejnych pokoleń, byleby ktokolwiek pamiętał, byleby choć najmarniejszą cząstką siebie tutaj pozostać.  


There were so many people before us, and how much will be after? Billions. Billions of human beings. And how many of dead do we remember? You can say a lot. So many warriors, lots of scientists and explorers, artists and creators. And how many of friends? How many of ancestors? Just compare the origins of mankind to the modern level of development. This is the simplest proof. But what about those to whom we owe what we now have? Does the memory of what they did disappear? Mayby we remember only about the inventions and works, not about those who created them? And what about those who didn't revolutionize our world?Tylu ludzi już było przed nami, a ile będzie po? Miliardy. Miliardy ludzkich istnień. A ilu zmarłych pamiętamy? Można rzec, mnóstwo, bo przecież tylu wojów, tylu naukowców i odkrywców, artystów czy twórców. A ilu przyjaciół? Ilu przodków? Wystarczy porównać początki ludzkości, do współczesnego poziomu jej rozwoju. To najprostszy dowód. Ale co z tymi, którym zawdzięczamy to, co teraz mamy? Czy rzeczywiście pamięć o nich nie znika? Czy może tak naprawdę pamiętamy tylko  o wynalazkach i dziełach, a nie tych, którzy je stworzyli? A co z tymi, którzy nie zrewolucjonizowali naszego świata? 



(love this trench so much, it's quite old and after my mom, vintage is my addiction)
We can create a reliable cure for cancer, discover a planet where life exists or eliminate degradation of forests, but so what? Nothing guarantees us eternal glory. Eternal glory doesn't exist. So why pursue her? What for strive for it? We are so often blinded with falsely created ideals. Life is too short to waste it on the pursuit of some pseudo-values. Let's create with pure passion, not following worthless ideas. Don't be afraid of doing what you really love!Możemy stworzyć niezawodny lek na raka, odkryć planetę, na której istnieje życie albo całkowicie wyeliminować degradację lasów, ale co z tego? Nic nie zagwarantuje nam wiecznej chwały. Wieczna chwała nie istnieje. Po co więc do niej dążyć? Tak często jesteśmy zaślepieni złudnymi i sztucznie wykreowanymi ideałami. Życie jest zbyt krótkie, by marnować je na pogoń za jakimiś pseudo wartościami. Twórzmy z czystej pasji, nie kierując się bezwartościowymi ideami. Nie bójmy się robić tego, co naprawdę kochamy! 

(a beautiful modeling fail, ficelles are quite difficult in the air XD)

46 comments:

  1. Jakie nostalgiczne rozważania ^^
    Gratuluje sesji
    http://happinessismytarget.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  2. Post cudowny! Ostatnie zdjęcie według mnie najlepsze, pełne szczęścia! Sesja cudowna!
    http://hot-schot.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Świetny post! Nie można oderwać się od czytania a zdjęcie aż biją profesjonalizmem. Myślę, że będę bywała tutaj częściej :) Zapraszam do mnie: http://dleathach.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Ciekawy post, lubię czasem poczytać o czymś innym niż ubrania :)
    Piękne zdjęcia szczególnie to ostatnie ;)

    ZAJRZYJ DO MNIE

    ReplyDelete
  5. Piękne, klimatyczne zdjęcia <3


    http://loowicz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. świetne zdjęcia :D
    Zapraszam :)
    http://gabrielle-fashion.blogspot.com/2015/11/halloween-diy-decoration.html

    ReplyDelete
  7. Coś w tym jest, ale nie każdy tak koniecznie chce być przywiązany do Ziemii i tu wciąż trwać.
    Zgodzę się z tym, że jednak w każdym jest cząstka lęku przed TYM, że zostaną sami, a przez to właśnie ktoś o nich zapomni, że nikogo nie będą pochodzić, bo inni będą mieć ich za przeproszeniem w dupie.
    Screatlieve.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Jak zawsze czytałam z wielką ciekawością, coś w tych Twoich rozkminach jest, jakaś prawda ;P
    Zdjęcia oczywiście piękne, liczę na więcej takich sesji. <3 ;)

    ReplyDelete
  9. Bardzo ładne zdjęcia
    Chociaż mogłam angielski poćwiczyć :)

    Zapraszam do siebie
    http://cherryochyya.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Nie mogę przestać się zachwycać nad Twoim stylem pisania, zawsze mnie tak zaciekawiasz:)

    ReplyDelete
  11. hahaha ostatnie zdjęcie wygrało! :D Masz rację, życie jest zbyt krótkie, aby zachwycać się jakimiś pseudo wartościami. :)
    nothinghappenswith.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Nostalgicznie się zrobiło, ale nie powiem - jesienią taki klimat jest jak najbardziej odpowiedni. Ta pora roku sprzyja takim rozważaniom. Masz rację, każdy w środku boi się zapomnienia... Wystarczy chociażby iść na cmentarz - ile jest grobów, które zarosły, nie mają zniczy, są zniszczone, nikt ich nie odwiedza... A przecież wszyscy Ci ludzie mieli jakąś rodzinę, znajomych. Teraz? Nikt o nich nie pamięta. Zawsze staram się na 1 listopada kupić więcej zniczy i zapalić chociaż po jednym na najbardziej opuszczonych i zaniedbanych grobach. Jesli ktoś zasługuje na to, by leżeć na cmentarzu - dlaczego ma zostać zapomniany, opuszczony?
    Co do zdjęć są niesamowite. Najbardziej podoba mi się to, na ktorym skaczesz radosna z liścmi w rękach. Genialne! :)

    magical-history.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Bardzo ciekawie piszesz,strasznie się zaczytałam podziwiam ! zdjęcia cudowne !
    http://paulonkal-paulonkal.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Zdjęcia są na prawdę piękne ;)
    zapraszam http://www.emptyy-promises.blogspot.com/
    Jeśli Ci się spodoba-zaobserwuj

    ReplyDelete
  15. Piękne zdjęcia :) Ostatnie zdjęcie miodzio ! :) haha
    Wpadnij do mnie w wolnej chwili !
    STROUTFITTER

    ReplyDelete
  16. Cudowny tekst! Nie mogłam się oderwać :) Czasami też mam takie rozmyślenia co do świata i życia.
    Podoba mi się Twój blog :) Obserwuje!
    http://issskaaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Przepięknie piszesz, jestem zachwycony.

    Dobrej Nocy!
    http://fridayp.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Ciekawe rozważania. Ładnie piszesz. Najbardziej spodobał mi się fragment, o tym ile było przed nami, a ile będzie za nami.
    Pozdrawiam jeeverlly.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Ślicznie wyszły ci te zdjęcia…przyznam, że strasznie podoba mi się Twoja torba ze zdjęcia <3

    flawlessbananaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Świetne zdjęcia!

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    Sprawdź też KONKURS u mnie!
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<




    ReplyDelete
  21. Świetne zdjęcia, bardzo klimatyczne ;)
    Ciekawy blog, z miłą chęcią obserwuję i zapraszam do mnie :)
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  22. Jakie piękne zdjęcia! Najbardziej urzekło mnie pierwsze.
    A&W

    ReplyDelete
  23. Bardzo profesjonalne zdjęcia, śliczny blog i interesująca dla czytelnika treść :) Uważam, że masz super bloga.
    Obserwuję.

    https://nnycia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Szacun, że piszesz w dwóch językach. :)
    Co do zdjęć, nie zgodzę się z poprzednimi komentarzami. Zdecydowanie zasługujesz na lepsze fotografie. :)
    http://blackhairdryer.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Świetnie to napisałaś :) A zdjęcia są śliczne i bardzo dobrej jakości :)
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    ReplyDelete
  26. To, co osiągniemy na Ziemi jest tylko tymczasowe, więc bezsensowne jest robienie czegoś tylko dla sukcesu i sławy. Chodzi właśnie o to, by przeżywać każdy dzień robiąc to co kochamy, być szczęśliwym dla samego siebie :D

    ReplyDelete
  27. Świetnie piszesz, naprawdę:) W moim odczuciu to wszystko, co napisałaś zależy też od wiary i tego, czy wierzymy, że życie kończy się po śmierci czy nie. Jeśli się w to nie wierzy, to faktycznie dąży się do pozostawienia po sobie śladu na lata i muszę się zgodzić, że pogoń za pseudowartościami jest kompletnie bezsensowna.

    minimalistyczny.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. bardzo mądry tekst, z dobrą refleksją :)
    http://badzkimjestes.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Każdy chyba boi się zapomnienia. W przeszłości było tylu wspaniałych ludzi, którzy są przez nas zapomniani.
    Twój post jest bardzo mądry. Bardzo mnie on zainteresował.

    Mój kawałek internetu

    ReplyDelete
  30. racja. życie jest za krótkie, by ciągle gonić. Pięknie napisane no i cudowne, dopełnienie zdjęciami. :)

    pozdrawiam,
    moje blogi:

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    oddech-piora.blogspot.com [klik]

    ReplyDelete
  31. Piękne zdjęcia, bardzo klimatyczne. Zazdroszczę włosów. Ja o takich mogę tylko marzyć. :(
    aleksandragroszkowska.blogspot.com/ - CZY MOGŁABYŚ POKLIKAĆ MI W LINKI? TO DLA MNIE BARDZO WAŻNE. Z GÓRY DZIĘKUJĘ. :*

    ReplyDelete
  32. Prześliczne zdjęcia :)

    http://better-look-at-the-world.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Napisałaś o wielu ważnych aspektach i nie wiem jak się do tego odnieść, haah. Ja się boję śmierci i tego, że nikt nigdy nie będzie o mnie pamiętał. Może bloga daje mi poczucie tego, że coś po mnie zostanie;)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    ReplyDelete
  34. Śliczny blog :)
    Zapraszam do mnie na nowy post:
    www.killukitty.blogspot.com

    ReplyDelete
  35. I just love autumn ♥ Lovely photos ♡

    Have a nice day xx Love from Slovakia ~
    ♡ daily makeup routine ♡

    ReplyDelete
  36. Spotkałam się z pewnym stwierdzeniem żyjemy póki ktoś o nas pamięta bo miłość jest nieśmiertelna. Co do twojego postu zgadzam się, że nie ma sensu na siłę stawać się zapamiętanym. Pod koniec swojego życia możemy mieć wyrzuty sumienia ile czasu zmarnowaliśmy na stanie się zapamiętanym. Paradoks...
    Pozdrawiam Different Diamond klik

    ReplyDelete
  37. Ale piękne zdjęcia<33
    http://klaudencja.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. Ładniutkie zdjęcia :)

    zapraszam:
    http://sosnowskaphoto.blogspot.com/

    ReplyDelete
  39. Genialne zdjęcia!

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<




    ReplyDelete
  40. Zgadzam się, najwazniejsze by dobre przeżyc życie :)
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    ReplyDelete
  41. fajne zdjęcia :)

    http://fromcarolinee.blogspot.com/

    ReplyDelete